П’ять ознак професійної агенції нерухомості

П’ять ознак професійної агенції нерухомості
Ознака 1 - Наявність офісного приміщення

Оскільки основа здорових та плідних взаємовідносин клієнта й ріелтора – це довіра, то будь-яка солідна агенція нерухомості піклується про свою репутацію. Важливу роль при цьому відіграє офіс агенції нерухомості. Наявність офісу підкреслює серйозність ведення бізнесу, говорить про його характер. Головна функція офісу агенції нерухомості полягає в тому, щоб допомогти власнику агенції створити правильне, позитивне враження на клієнтів та партнерів. Лише після цього офіс можна розглядати як місце проведення переговорів з клієнтами, місце укладання договорів, робочу площу ріелторів агенції.

Поцікавтеся у ріелтора, з яким Ви плануєте співпрацювати, де знаходиться офіс його агенції нерухомості. По можливості, завітайте в офіс цієї фірми, поспілкуйтесь з її директором. Варто задуматись про доцільність співпраці з особою, яка працює без офісу. Рівень надання ріеторських послуг у цьому випадку може бути вкрай низький.


Ознака 2 - Спеціалізована база даних по нерухомості

Головна функція, яку постійно виконує будь-яка агенція нерухомості, це обробка й систематизація інформації по об’єктах нерухомості. Ступінь автоматизації роботи всіх агенцій нерухомості на даний час можна умовно поділити на три рівні. Перший рівень – всю інформація по нерухомості агенція зберігає у звичайних паперових папках, які розділені по групах об’єтів. Інформація записується вручну в папки по мірі її надходження. Про будь-яке сортування даних мова навіть і не йде. Щоб знайти потрібний об’єкт, ріелтор вручну проробляє всі записи необхідної папки. Рівень такого зберігання даних примітивний, непрофесійний. Другий рівень – у якості зберігання баз даних використовуються електронні таблиці чи тексові редактори на комп’ютері. Це суттєво краще, ніж у попередньому випадку – базу даних можна фільтрувати чи сортувати по певних полях. Але тут є свої недоліки, які пов’язані із неможливістю адаптації офісного програмного забезпечення до вирішення задач певного типу. Третій рівень – використання сучасного спеціалізованого програмного забезпечення та спеціалізованих баз даних по нерухомості. Переваги очевидні: з базою одночасно працюють всі ріелтори компанії, швидкість пошуку та фільтрації інформації миттєва, різноманіття спеціальних додаткових функцій, які постійно оновлюються. Зазвичай, така база даних поєднана із сайтом агенції нерухомості. Обслуговування спеціалізованих баз даних потребує фінансових витрат з боку агенцій нерухомості, проте зручність та комфорт при роботі з такими системами очевидні.

Агенції нерухомості, що володіють спеціалізованими базами даних та програмним забезпеченням, проводять колосальну роботу з вивчення об’єктів, тому із поставленим завданням щодо пошуку необхідного об’єкта можуть впоратися швидко та максимально ефективно.


Ознака 3 - Повноцінний сайт компанії

У сучасному світі, коли практично кожна людина має вільний доступ до інтернету, наявність власного сайту для агенції нерухомості є обов’язковою умовою правильної побудови бізнесу. Будь-яка поважаюча себе фірма, нехай навіть невелика, повинна мати свій сайт. З точки зору ринку, сайт – це своєрідний «офіс» агенції нерухомості у мережі інтернет, де користувач може знайти всю необхідну інформацію, вивчити пропозиції з продажу чи оренди нерухомості. З іміджевих позицій сайт – це показник статусу, успішності та престижу агенції.

За допомогою сайту агенція організовує повноцінний комунікативний канал зв'язку між клієнтами та своєю базою даних. Наявність сайту істотно підвищує довіру клієнтів. Агенція нерухомості стає на щабель вище й займає сегмент ринку, зайнятий успішними компаніями.

Поцікавтеся у ріелтора, з яким Ви працюєте, Інтернет адресу сайту його агенції. Ознайомившись із сайтом фірми, повнотою та якістю його наповнення, Ви зможете без проблем оцінити рівень та стиль роботи агенції, наявність та об’єм бази даних по нерухомості.


Ознака 4 - Підпис договорів та актів огляду об’єктів

Важливим регулятором відносин з надання ріелторських послуг виступає договір на інформаційно-довідкове обслуговування по сприянню набуття права власності нерухомого майна (договір з покупцем на надання послуг). Це письмова або публічна угода між агенцією нерухомості та покупцем, яка врегульовує відносини щодо порядку надання послуг при операціях з нерухомістю. Договірні відносини між агенцією нерухомості та покупцем відразу доводять, що покупець серйозно налаштований придбати нерухомість. У цьому випадку агенція нерухомості належно та ефективно виконає обслуговування клієнта та убезпечить себе від несплати клієнтом свої зароблених коштів. Письмовий договір укладається за умови пред’явлення покупцем паспорта чи іншого документа, який посвідчує його особу (закордонного паспорта, посвідчення водія, тощо). Публічний договір вважається укладеним (підтвердженим), якщо покупець надав усну згоду на огляд пропонованих агенцією нерухомості об’єктів. Факт передачі агенцією нерухомості необхідної покупцеві інформації фіксується в акті огляду об’єктів нерухомості. Підпис покупця в акті огляду об’єктів нерухомості навпроти кожного оглянутого об’єкта означає, що з даним об’єктом покупець ознайомлений вперше і зобов’язується у випадку придбання даного об’єкта сплатити агенції нерухомості винагороду за надані інформаційні послуги.

Якщо покупець відмовляється підписувати договір чи акт огляду, це свідчить про його легковажність. Як правило, солідні фірми у цьому випадку об’єктів не показують. Такі агенції цінують роботу та час своїх працівників й не хочуть виконувати функцію «довідкових бюро» для хитрих нечесних покупців, які задарма бажають скористатися працею чужих людей.


Ознака 5 - Достойна винагорода за надані послуги

Праця фахівців у своїй галузі повинна оплачуватися гідно. Це правило стосується й ріелторських послуг. Винагороду (комісію) агенції нерухомості платить зазвичай той, хто замовляє послугу. Вартість послуг агенцій нерухомості, які мають значний досвід роботи та роками працюють на ринку, при продажі об’єкта нерухомості обчислюється виходячи з його ринкової вартості та складає: для квартир – 3 %; для кімнат, будинків, земельних ділянок, комерційної нерухомості, гаражів та інших об’єктів – 5 %. Працювати за нижчі відсотки солідні агенції нерухомості просто в змозі, оскільки такі агенції мають істотні статті витрат: утримання офісу, зарплата ріелторів, реклама, підтримка сайту, бази даних, транспортні витрати, податки. Економія по будь-якій із вказаних статей витрат негативно впливає на якість надання послуг агенцією нерухомості.

При виборі ріелторів людям потрібно бути вкрай обережними. Краще заплатити трохи більше, але бути на 100 % впевненим у тому, що агенція нерухомості дотримуватиметься всіх умов, прописаних у договорі на надання послуг.